انتخاب مجدد جناب آقای پوریا به ریاست فدراسیون بدمینتون بر تمامی عاشقان بدمینتون مبارک باد عشق بدمینتون - مطالب علمی در مورد بدمینتون

نکاتی در مورد آسیب دیدگی شانه (علی الخص بدمینتون بازان)

شانه یکی از اعضای بدن است که بیشترین آستانه حرکتی را دارد. در واقع یک مفصل ناپایدار بوده و ممکن است بر اثر حادثه یا یک وضع نادرست صدمه ببیند. آسیب‌های وارد شده به شانه متنوع است.به گزارش وبلاگ عشق بدمینتون ، این آسیب‌ها در بیشتر موارد جدی گرفته نمی‌شود و مشکلاتی رادر آینده برای بیماران به وجود می‌آورد. 

انواع صدمات شانه
اول آسیب‌هایی که با شدت بالا وارد می‌شود، مثل کسانی که تصادف می‌کنند یا از ارتفاع پرت می‌شوند (آسیب‌های بزرگ ناشی از حوادث و سوانح آنقدر شدید است که بیمار را حتما به پزشک سوق می‌دهد و درمان مناسبی هم اتخاذ می‌شود) و نوع دیگر آسیب‌های جزئی است که در زندگی روزمره یا محیط کار اتفاق می‌افتد.
 

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در دوشنبه چهارم آذر 1392 و ساعت 8:10 قبل از ظهر |

فواید بدمینتون در سلامتی بدن

اين يك واقعيت شناخته شده است كه شركت در فعاليت‌هاي ورزشي هوازي شبيه به بدمينتون فوايد چندگانه‌اي براي سلامتي دارد و همچنين طول عمر را افزايش مي‌دهد،حقيقت مشخص شده است كه انجام بازي بدمينتون به‌طور منظم در ميانسالي به‌طوري كه ضربان قلب شما افزايش يابد و يا به‌طور ملايم به نفس نفس بيفتيد خطر مرگ را تا حدود 23 درصد در 20 سال آينده كاهش مي‌دهد و طول عمر را به ميزان 2 سال بهبود مي‌بخشد. حداكثر فوايد بهداشتي با انجام حداقل 30 دقيقه بازي بدمينتون در روز بعد از گرم كردن كافي به دست مي‌آيد.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در شنبه پنجم شهریور 1390 و ساعت 4:13 بعد از ظهر |

یزدان پناه مدرس و محقق ورزشی:بدمینتون شطرنج متحرک است

يک مدرس و محقق ورزشی گفت: بدمينتون را بايد همانند دووميدانی ورزش مادر بدانيم، چون شاداب ترين و جذاب ترين ورزش است که با هزينه‏های اندکی می توان آن را انجام داد و همه بدن را به خدمت ميی‏گيرد. يزدان پناه که در حاشيه نشست خبری ميزبانی مسابقات قهرمانی بدمينتون باشگاه‏های غرب آسيا در اصفهان  گفت: دکتر مولر که يک محقق آلمانی در زمينه ورزش است، پس از سال‏ها تحقيق و بررسی قاطعانه اعلام کرده بدمينتون شطرنج متحرک است. وی در ادامه اظهار داشت: ميزان تحرک، جابجايی و قدرت تصميم گيری خاصی در رشته زيبای بدمينتون وجود دارد که در هيچ رشته ديگری نمی‏توان آن را جستجو کرد. اين استاد دانشگاه با مثال زدن پاس تاريخی خداداد عزيزی در فوتبال ادامه داد:

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در شنبه نهم بهمن 1389 و ساعت 1:49 بعد از ظهر |

تحقیق:روايی سنجی آزمون هشت گانه برای استعداديابی بدمینتون

در اين تحقيق آزمون هشت گانه راکتی به عنوان ابزاری جهت استعداديابی ورزش های راکتی طراحی و معرفی گرديده و ويژگی های روان سنجی آن بررسی می شود. روايی منطقی و محتوای آزمون برای کليه رشته های راکتي و روايی معيار و پيش بينی برای رشته بدمينتون مطالعه شده است.روش:200 نفر از دانش آموزان دختر (10 تا 12 سال) مدارس ناحيه 3 اصفهان به صورت خوشه ای هدفدار انتخاب شدند. اين افراد توسط تست های آنتروپومتريک جهت بدمينتون غربال شدند. سپس 40 نفر افراد منتخب در عرض 45 دقيقه دوبار آزمون هشت گانه مقدماتی را انجام دادند.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در دوشنبه هفدهم آبان 1389 و ساعت 4:3 بعد از ظهر |

نکاتی درارتباط باورز ش در هوای آلوده برای ورزشکاران (بدمینتون)

 امروزه آلودگی هوا تبديل به يكی از مشكلات جدی مردم شده كه بخصوص در شهرهای بزرگ خود را بيشتر نشان می‌دهد. در كنار اين مورد، عدم تحرك و فعاليت مردم نيز خود مشكلی ديگر به حساب می‌آيد.حال در اين شرايط، بايد ورزش و فعاليت را بيشتر كرد يا از ترس آلودگی هوا آن را كنار گذاشت؟ با توجه به آلودگی هوا شايد اين سوال برای شما هم پيش آمده باشد. شايد خيلی از ما شنيده باشيم كه دوچرخه‌سواری يا دويدن در خيابان‌های شلوغ و آلوده برای سلامت ما ضرر دارد. اما آيا واقعا آلودگی هوا، فعاليت و ورزش را برای ما خطرناك می‌سازد؟

 

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در یکشنبه شانزدهم آبان 1389 و ساعت 11:4 قبل از ظهر |

نکاتی در ارتباط با كفش بدمينتون (Badminton Shoe)


كفش بدمينتون بايد به خوبی با زمين درگير شود، حالت بالشتكی داشته باشد و در قسمت جلو انعطاف‌پذير باشد. فناوری‌های متنوعي در كفش‌های بدمينتون به كار می‌رود كه زيره‌های هگزاگريپ، كفی‌هاي پاوركاشن، ارگوشيپ، دابل راسل‌مش و ليترال كلاو از جمله‌ی آن‌ها هستند كه هر كدام كاركرد خاصی دارند و به طور معمول توان، سرعت و چابكی بازيکن را در زمين افزايش می‌دهند.    كفش بدمينتون را نبايد در جايی غير از زمين بدمينتون پوشيد زيرا حالت چسبندگی آن به زمين از بين می‌رود و كارآيی خود را از دست می‌دهد.

+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در دوشنبه سوم آبان 1389 و ساعت 10:49 قبل از ظهر |

 بدنسازی و نقش آن در بدمینتون

بدمينتون نياز به هماهنگی زياد بين چشم و دست دارد؛ انعطاف در حرکتها، واکنش‌های آنی و درجه‌ بالای آمادگی بدنی که تحمل رالی‌ها و مسابقات طولانی را داشته باشد. بنابراين انجام تمرينات بدنسازی برای بالابردن مشخصه‌های جسمانی در کنار نرمش‌های ديگر مثل دويدن، درجازدن، پرش و تمرينات کششی اهميت زيادی دارد.اگر هنوز به تمرينات بدنسازی برای بهبود قدرت و توانتان معتقد نيستيد، اين را در نظر داشته باشيد که يک مسابقه‌ بدمينتون بدون استراحت بين رالی‌ها از 20 تا 45 دقيقه طول می‌کشد. اگر شما در شرايط مطلوب نباشيد، ممکن است از خستگی امتيازهای زيادی را از دست بدهيد.دليل مهم‌تر ديگر برای بدنسازی در بدمينتون جلوگيری از آسيب‌هايی نظير در رفتن شانه و آرنج است که به‌علت تمرين ناکافی و متعاقباْ عدم تعادل در ماهيچه رخ می‌دهد.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در سه شنبه بیست و هفتم مهر 1389 و ساعت 2:53 بعد از ظهر |
 انواع شیوه های طناب زدن و فواید آن در ورزشکاران (بدمینتون)

طناب زدن از بهترین راه های سوزاندن چربی و كنترل وزن ورزشكاران  میباشد .ورزشكاران برای كاهش وزن اضافی،میتوانند بین (120 تا 140 دور در دقیقه)پرش كنند . تركیب این تمرین با رژیم مناسب و  استراحت ، میتواند طی یك دوره كوتاه مدت نتیجه قابل توجهی به دنبال داشته باشد .انواع طناب زدن شامل :1- گام بلند  2-پرش به پهلو  3 پرش به جلو  4- پرش اسكی باز  5-پرش زنگوله ای  6-نیم چرخش   7- چرخش كامل  8-پای ضربدری  9-لك لك به جلو 10– لك لك به عقب 11-پاشنه پنجه  12-پرش به جلو  13- دست ضربدری 14- تاب كناری بازو  15 – تاب كناری برای پرش می باشد.

  برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در چهارشنبه بیست و یکم مهر 1389 و ساعت 11:59 قبل از ظهر |

نکاتی در ارتباط با طناب زدن در افراد عادی و ورزشکاران(بدمینتون)

طناب‌زدن يکی از روش‌های مناسب برای افزايش مصرف انرژی است و تمامی فوايد هر فعاليت فيزيکی هوازی را دارد. اين ورزش مفرح از تنوع بسياری در تکنيک‌های ورزشی برخوردار بوده و حتی دارای فدراسيون جهانی است. جالب است بدانيد كه هر دقيقه طناب‌بازی در يک فرد به‌طور متوسط باعث مصرف حدود 10 تا 12 کيلوکالری انرژی می‌شود. اين انرژی معادل انرژي مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود 10 کيلومتر در ساعت است که سرعت بالايی به حساب می‌آيد. البته لازم به ذکر است كه بهترين راه لاغری محدود كردن مواد غذايی دريافتی بوده و ورزش تنها به‌عنوان مکمل در کنار رژيم غذايی توصيه می‌شود.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در شنبه هفدهم مهر 1389 و ساعت 2:5 بعد از ظهر |
چگونه  قد بازیکنان بدمینتون با تغذیه افزایش می یابد

پس از سن ۲۰ سالگی دیگر رشد قدی نخواهیم داشت ولی مصرف شیر روزی ۳-۲ لیوان در روز برای استحکام استخوان ها همچنان ضروری است.افزایش سرعت رشد در سن بلوغ برای دختران در حدود ۹ سالگی و برای پسران در حدود ۱۱ سالگی است.رشد سریع در طول بلوغ ،برای دختران وپسران طی ۶-۴سال ادامه مییابد.و از سن ۲۰-۱۸ سالگی حدود۳-۲ سانتی متر اضافه میشود.و البته به ژنتیک فرد نیز بستگی دارد. یک فرمول تقریبی این است که قد پدر +قد مادر = x تقیسم بر ۲ + و_ ۶ یعنی مثلا اگر پدر شما ۱۷۳ سانتیمتر و مادر تان ۱۶۷ سانتی متر قد داشته باشند ، قد برای شما =۱۷۳+۱۶۷=۳۴۰ تقسیم بر ۲=۱۷۰ سانتیمتر برای پسر ها + ۶ و برای دختر ها _ ۶
برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در دوشنبه بیست و چهارم خرداد 1389 و ساعت 3:34 بعد از ظهر |
پیچ خوردن مچ پا از آسیبهای شایع در رشته ورزشی بدمینتون

پیچ خوردن مچ پا چیست؟پیچ خوردن مچ پا از شایعترین آسیبها در بدمینتون هست،نتایج بعضی ارز تحقیقات نشان میدهد که پیچ خوردن مچ پا بیش از نیمی ازموارد آسیب دیدگی بدمینتون را شامل میشود،اگرچه تعداد دقیق آن معلوم نیست،تغییرات سریع در جهت حرکت بدمینتونباز در داخل زمین بدمینتون، میتواند سبب آن بشود که پیچ خوردگی مچ پا بوجود آید،بخصوص زمانیکه بازیکن خسته هست،چسبندگی کفش بدمینتونباز نیز میتواند موجب پیچ خوردن مچ پا شودپیچ خوردن مچ پا یعنی آسیب در رباط مچ پا و یا سایر بافتهای نرم اطراف مچ پا،آسیب رباط سبب خونریزی دردرون  بافتها شده و یک ورم به شدت دردناک در مچ  پا ایجاد میشود.

برای جلوگیری  از پیچ خوردگی مچ پا چه باید کرد؟

ادامه مطلب را فردا بخوانید

+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در یکشنبه شانزدهم خرداد 1389 و ساعت 2:49 بعد از ظهر |
تاثیر آب خوردن  در ورزشکاران (بدمینتون)

مشخص است كه مصرف كافی آب تا چه اندازه برای حفظ سلامتی و شادابی اهميت دارد.از دست دادن آب به ميزان يك درصد ، در رابطه با وزن بدن ، موجب كاهش توانايی های جسمانی می گردد و كم شدن آب به ميزان 20% می تواند مرگبار باشد . در مغز سلولهای ويژه ای به نام "گيرنده های اسمزی " وجود دارند كه زمان تشنگی را به فرد اطلاع می دهند . اين سلولها وقتی فعال می شوند كه غلظت نمك در خون براثر تعريق تا حد زيادی بالا برود . (نمكی كه همراه با عرق از دست می رود به مراتب كمتر از آب از دست رفته است ) از اين رو ورزشكاران فعال می بايستي روزانه حداقل 3 ليتر مايعات بنوشند تا از غلظت خون و نارسايی در انجام وظايف كليه ها ، جلوگيری نمايند .

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در پنجشنبه سیزدهم خرداد 1389 و ساعت 1:4 بعد از ظهر |
 تأثیر تمرین مشاهده ای بر یادگیری مهارت سرویس بلند بدمینتون

   تحقیق حاضر تأثیر تمرین مشاهده ای و ترکیبی بر اکتساب و یادداری مهارت سرویس بلند بدمیننتون با در نظر گرفتن میانجیگری خودکارامدی بدنی در دانش آموزان مقطع راهنمایی پسرانة شهرستان گنبدکاووس مورد بررسی قرار گرفته است.به این منظور ۸۰ دانش آموز پسر مقطع راهنمایی برای این بررسی انتخاب شدند.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید



 

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در دوشنبه سیزدهم اردیبهشت 1389 و ساعت 9:9 قبل از ظهر |
چرا آسیب های ورزشی در بدمینتون یا سایر ورزشهارخ میدهند

اهمیتی ندارد که چطور آماده باشید(در چه شرایطی باشید)، با تجربه باشید وچطور احتیاط می کنید ، شما هنوز ممکن است که در حین تمرین دچار آسیب شوید. همیشه در هر فعالیتی خطر صدمه دیدن وجود دارد اما از آنجا که یک صدمه دیدگی میتواند شما را از یک ورزش مفرح مجبور به ترک کند ، دانستن اینکه چطوراز خودتان محافظت کنید وجلوگیری از آسیب خیلی مهم است . پیشگیری خیلی ساده تر ازدرمان است

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید




ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در یکشنبه دوازدهم اردیبهشت 1389 و ساعت 12:2 بعد از ظهر |
آیا میدانید: میزان سوزاندن کالری در بدن در انجام فعالیت ورزشی بدمینتون چقدر است؟

یکی از روشهای سوزاندن کالری انجام فعالیتهای ورزشی است ،یکی از بهترین ورزشها برای سوزاندن کالری ورزش بدمینتون است که با انجام این ورزش به مدت یک ساعت مقدار ۳۵۰ کالری سوزانده می شود و نقش مهمی در بدست آوردن وزن ایده آل دارد.

+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در دوشنبه بیست و سوم فروردین 1389 و ساعت 8:2 قبل از ظهر |

نکاتی در ارتباط با گریپ راکت بدمینتون

گریپ اصطلاحا به پوششی گفته می شود که روی قسمت چوبی دسته بدمینتون را می پوشاند و برای راحتی دست هنگام گرفتن راکت بکار میرود . اندازه گریپ هر راکت با حرف اختصاری G به روی راکت نوشته میشود مثلا G3 که هرچه این رقم بالاتر برود اندازه گریپ بزرگتر میشود و بسته به بزرگی دست بازیکن می توان از شماره های بالاتر و یا از ۲ یا چند گریپ همزمان استفاده کرد.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید


ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در چهارشنبه هجدهم فروردین 1389 و ساعت 11:31 قبل از ظهر |
نگاهی به نقش اصول بیو مکانیک در بدمینتون

       

  بسيار ضروری است که با مبانی اصول بيومکانيک در بدمينتون آشنا باشيم. زيرا بدمينتون درگير است   با  چشمان تيزبين? آناليز سريع ضربه‌ حريف? آمادگی در وضعيت استقرار? تنظيم دست? تغيير طرف راکت به سمت توپ و خوب جمع کردن نيرو زمانی که می‌خواهيد اسمش بزنيد. همه‌ اين حرکت‌ها بسته به دانستن قوانين بيومکانيک است.

برای دیدن متن کامل خبر به قسمت ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب
+ نوشته شده توسط شایان جمشیدی در سه شنبه هفدهم فروردین 1389 و ساعت 1:7 بعد از ظهر |


Powered By
BLOGFA.COM


با معرفی وبلاگ به دیگران مارا در ارائه مطالب بهتر یاری دهید. استفاده از مطالب وبلاگ فقط با ذکر منبع مجاز است